tisdag 22 augusti 2023

De kommer från ingenstans och blir blåsvarta

 

Dripp dropp ...




Sommaren har så smått förvandlats till höst, det är mörkare, fuktigare och så fortsätter det att regna alternativt komma skurar, även de dagar när det inte ska falla nederbörd. Känns något för tidigt med höstkänsla, det är fortfarande augusti och skolorna har precis börjat.

Så tittar solen fram igen och sommaren är tillbaka. Shortsen på och emellanåt ett dopp i poolen när tillfälle finns. Molnen hopas, från ingenstans och bli blåsvarta ...

Stora regndroppar och ett regn som gör oss blöta även om vi går under tak, ett fuktigt regn. Förstår du vad jag menar? Det finns lätta sommarregn, störtskurar och så det som jag försökt beskriva ovan.



Jag sätter på mig min fina designregnkappa. Minnen från när jag var liten fyller mig. Vi hade den typen av regnkläder, lika tåliga men inte lika trendiga. Tror att jag hade en solgul och så blå seglarstövlar på fötterna. Minns inte att jag blev våt genom kläderna, möjligtvis om jag plurrade.



Här kommer dagens fråga: kommer det att regna idag ... eller inte?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar