måndag 28 augusti 2023

Myggjävlar ...



Alltså, vad är detta?

Egentligen inte konstigt, mer ovant men vansinnigt irriterande. Efter min snabbvisit i Norrland hinner undertecknad knappt ut i trädgården förrän myggen är överallt ...

Tysta men inte osynliga (ifall du har ögonen med dig) kommer de, inte ensamma utan i gäng. Sätter sig ner på utvald kroppsdel utan att fråga om lov och helst där de inte uppmärksammas. Snabeln in i huden och så tömmer de mig på blod.



I söndags när jag rullade ut yogamattan på altanen hade jag ingen aning om att de är så många. Har aldrig hänt att de flockats och attackerat på det sättet tidigare i sommar.

Ja, jag vet det är allt regnande ...

Det kliar, överallt kliar det och jag kliar tillbaka. Inte smart, jag vet men kan inte låta bli. Suck. Säger som min pappa sa: "sticker ni mig så slår jag er" ... för när det gäller myggor och fästingar så är jag INTE snäll!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar