fredag 1 januari 2016

Att vara eller att inte vara?!

Del 1

Jag älskar partyn och jag gillar fester men det som får mig mest motivation är tema maskerad, att bli någon annan för ett antal timmar, en chans att testa en ny identitet, gå på upptäcksfärd och skapa ett litet festäventyr. 


Jag går "all in", vilket sällan betyder att jag hyr eller köper dyra dräkter. Jag letar i mina gömmor eller syr ihop en dräkt. Så är dock inte fallet denna gång. Tiden var knapp (eller egentligen inte), jag väntade för länge med att börja fundera, sköt alla beslut framför mig och koncentrerade mig på julen.

Ooops! Plötsligt hade jag i stort sett ingen tid alls på mig ...



Familjen var oseriös och kom inte med något förslag som jag nappade på så jag kollade med arbetskompisar. Nu fick jag tips, en del mer motiverande än andra. Jag googlade kostymer på nätet utan resultat och fick sen med mig mannen ut på en inköpsrunda. Något coolt borde jag kunna hitta, eller?

Det var lättare sagt än gjort, vi åkte från den ena partybutiken till den andra och det mesta kändes som "skräp". Så drog mannen fram en dräkt samtidigt som jag hittade en annan. Temat är film och jag hade tolkat det som att vi alla skulle välja en karaktär alternativt en tydlig filmstjärna.



Mannens förslag var inte alls vad jag tänk men inte heller fel, en cool dräkt åt en tuff brud. Ja kanske? Utan provrum finns inget annat alternativ än att ta av jackan och dra dräkten över mina slimmade jeans. Rätt storlek, så bra. På stående fot inhandlade jag kostymen och hängde tillbaka det förslag som jag själv hittat. 



Frågan återstod; var detta den ultimata kostymen? Svar: nej men nu hade jag åtminstone hittat en karaktär. (Fotona i dagens blogg har ingenting med mitt maskerad alter ego att göra, den utstyrseln är fortfarande hemlig!)



Fortsättning följer ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar