tisdag 12 januari 2016

Vått i vått eller vått i torrt?

Steg upp i ottan för att hinna yoga, duscha och äta frukost innan vår kakelsättare skulle infinna sig för att göra klart vårt fina badrum. Vi har ett hörn som är rått ned till gipsskivan. Så upp och igång!


När mannen lämnat byggnaden och sonen senare släntrat iväg till pendeln är jag redo att ta emot vår hantverkare. Han har varit julledig i tre veckor och vi unnade honom varje sekund av hans tid med sin familj.


Jag sätter mig i soffan med min lap top för att kolla mejl så att jag snabbt kan öppna dörren. Då får jag ett sms, egentligen är det mannen som fått detta men han har vidarebefordrat meddelandet till mig:

Morrn! 
Tror inte X kommer idag, 
det blev för mycket av det våta på färjan så han 
får inte jobba idag. 
Vi får höras om nyckeln. Beklagar. 
Meddela hustrun så hon inte sitter och väntar.


Messet är från arbetsledaren. Oki doki tänker jag och svarar att jag sett meddelandet. Oops ...
 Jag kom upp tidigt och nu har jag hela dagen på mig att planera precis som jag önskar.

Kakelsättaren är ett proffs inom sitt hantverk så vi väntar gärna in honom. En dag mer eller mindre spelar ingen större roll just nu.


Välkommen i morgon bitti Mr X!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar