tisdag 19 januari 2016

Latte, huvudvärk och en varm mage som boostar

Har en hatt att designa klart, ett mejl att författa och skicka iväg samt ett kompendium med arbetsinformation att läsa. Huvudvärken dunkar och jag har krupit upp i soffhörnet med en stor och välförtjänt latte. Koffeinet kan göra mig gott.


Smeker Tigers mage och känner värmen förflytta sig från fingrarna, genom hand och arm för att sedan sprida sig i hela min kropp. Snacka om boost, för oss båda.

Dagen som gått har varit bra, bättre än jag vågade hoppas på och all frustration från igår är borta. Läget är okey och jag kan slutföra mitt uppdrag, min utmaning.

Samarbete, fungerande kommunikation och en stor portion bondförnuft räcker långt i de flesta situationer, förutom det litar jag på min magkänsla och alla års erfarenhet. Den lilla utmaningen kan avslutas i ett segertåg men sen får det vara bra, då avvecklar jag mig själv. Denna tillfälliga arbetsplats är allt annat än mitt drömjobb. Oavsett hur lustfyllt jag tycker att arbetet är så kommer jag att göra mitt allra bästa. Idag var en bra dag och tro det eller ej men jag går gärna tillbaka!

I morgon är en annan dag, skrev jag igår. Lämna det som varit bakom den stängda dörren och gå in i rummet med ny fräsch blick. Vänd blad och se nya möjligheter, det fungerar. En gång är ingen gång, två gånger är en vana. Alla förtjänar en andra chans.



Det var allt för idag, nu ska jag softa.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar