lördag 9 januari 2016

En liten utmaning


Min senaste utmaning är att lära mig stå på huvudet, något jag aldrig lärde mig under min uppväxt men som jag idag stolt kan lägga till min meritlista. I morse stod jag i 25 andetag (långsamma)!


Fortfarande ser jag till att ha en dörr alternativt en vägg bakom mig ifall jag får övervikt eller svajar till. Det hände i morse, jag slog i den inte helt stängda dörren med fötterna, när jag rätade ut benen från äggets position till helt sträckt kropp. Pang! Ljudet ljöd onödigt högt, en touch som lät som en arg smäll. Mannen undrade vad som hände? ... ingenting, typ.

 I mina tankar är jag fortfarande under träningsfas och kan lära mig att stå ännu stadigare och längre. Framför allt vore det en utmaning att stå helt utan vägg i närheten. Så idag klappar jag mig på axeln och säger "Bra kämpat!"


Det finns en del statiska och utmanade poser jag skulle vilja klara av. En utmaning i taget, vi får se vilken nästa blir?


Om någon timme ska jag bylsa på mig ordentligt med kläder och promenera iväg till en nyinvigning, en releasefest. Mannen stannar hemma i värmen och kollar fotboll och jag minglar någon timme innan kvällens middag. Har köpt en bukett vita tulpaner som jag ska paketera in väl och ta med i återinvignings-/flyttpresent.


Vi hörs



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar