torsdag 9 augusti 2018

Alltså ... hallå!?!


Min kropp är sååå trött och mitt huvud vill vila. En reaktion på veckans halva rea pris i butiken. Dagar av fullkomlig kaos där jag och mina grymma kollegor har försökt att inte hamna ett par steg efter kunderna.

Helt allvarligt så förstår jag mig inte på den speciella reakund som dyker upp och vänder upp och ned på allt som kommer i hennes väg.

Vett och etikett, sans och förnuft samt normal hänsyn är en bristvara hos denna speciella kund. Hon (för det är en vuxen kvinna!!!) sliter och drar, tar med sig ett berg av kläder in i provrummet. Kanske hämtar hon mer? Vad kunden gör är att lämna efter sig kläder som är aviga, galgar som ligger på golvet ... ja  även de plagg som hon inte ORKAR plocka upp (kanske trampar hon lite på kläderna också). Dessutom verkar det som att denna kvinna tycker att det är mitt ansvar att städa efter henne?!


Alltså, hallå!?!

Om du kära kund läser inne i provrummet så ber vi dig vänligt att hänga tillbaka kläderna där du tog dessa alternativt hänga upp galge med kläder på anvisad häst.

Om du städade efter dig själv så skulle jag och mina kollegor kunna hjälpa dig mer, vi skulle ha möjlighet att göra det vi är anställda för, det vi är bra på ... ta hand om dig, hitta storlekar och vara smakråd.

Faktiskt så är det DU som förlorar mest. Du handlar billigt men det är också allt. Skärp dig!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar