onsdag 15 augusti 2018

Det höll på att inte bli något ... annat än bortglömt



Ingen av oss hade "koll" och om jag missat syrrans inlägg för någon dag sedan så hade jag för första gången helt glömt bort vilket datum det var igår.

Det var som om jag frös till is för en sekund när jag såg bröllopsdagsgratulationer riktade till min ena syster och hennes man på sociala medier. Tänkte att NU har jag totalt tappat stinget!? Så insåg jag att datumet inte stämde, de gifte sig en dag före oss ...


En dag till godo och dessutom inträffade vår bröllopsdag på min lediga dag. Nice. Oplanerat och totalt improviserat köpte jag (på morgonen) liljor till mannen. Till oss. Han såg frågande på mig, han som alltid har koll.

"Vet du vilket datum det är idag?", frågade jag. Mannen skakade på huvudet.
"Vår bröllopsdag"

26 år tillsammans. Heja oss! Bra jobbat. Men ... vad var det som hände när vi båda hade noll koll? Hur kunde vi glömma?

I elfte timmen kom vi ihåg och firade med sushi i myskläder. Helt okey en vardagskväll mitt i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar