tisdag 28 augusti 2018

Hurra för Hera Hub!!! Hurra för mig!


Igår fyllde Hera Hub (Uppsala) 1 år! Jag firade det både med eget arbete samt fika senare på eftermiddagen. Men vi börjar från början.

Tisdagar klockan 09:00 är det Writers lounge. I två timmar håller vi på. Eget skrivande vilket kan innefatta nästan vad som helst som har med vårt företag att göra. Planering, textskrivande, mejl, rapporter, kontrakt ... ja du fattar.


Jag har skrivit klart novellbidrag, blogginlägg, gjort hemsida och massor av annat. Tiden vi sitter (tillsammans men oftast ändå ensamma i vår egen bubbla) blir oerhört effektiv. Jag får dubbelt så mycket gjort än om jag suttit hemma, dessutom finns det möjlighet att bolla med kollegor och vänner, att få hjälp eller en schysst spark i baken åt rätt håll.


Igår handlade mitt arbete främst om att förbereda och planera klart veckans klasser på papper. Sen vet jag att kroppen måste ta över. Klassen behöver fästa sig i mitt muskelminne, bli ett med senor och bindväv, ner på cellnivå. Jag behöver därför göra den ett par gånger för att bitarna ska falla på plats. Att instruera verbalt är för mig så mycket enklare om jag vet exakt hur flödet känns och fortplantas i min egen kropp.


Så hem och landa lite (hade ledig dag) innan det var dags att återvända till Hera Hub för socialt mingel. Dags att fira 1åringen som jag är så lycklig över att vara en del av!

Med påfylld energi promenerade jag därefter iväg till studion för att hålla i den ena av de klasser som arbetats med tidigare under dagen (både fysiskt och mentalt). Åh, jag älskar verkligen detta! Lever faktiskt delvis i den dröm jag utstakat åt mig själv. Tar de första stapplande stegen denna höst.

Yes. Hurra för mig! Hurra för Hera Hub!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar