söndag 5 augusti 2018

... behövde fem till tio minuter att omdirigera mig själv ...


Så var äntligen sista utbildningsuppgiften avprickad från min todolista, dessutom ivägskickad till min/vår lärare (vilket är en historia i sig själv). När jag får feedback och diplom så kan jag/vi fira igen, typ på riktigt!

På studion började jag rigga kameror tillsammans med elever. Två är bättre än en, vilket skulle visa sig vara helt riktigt när halva dagen gått, den ena slutade nämligen filma efter enbart någon minut.

När vi tyckte att vi fått till vinklar på kameror och lagt ut våra mattor så körde jag igång, inte riktigt inloggad i mig själv ... att landa på mattan direkt efter att ha tryck på rec gjorde att jag hade svårt att byta fokus. Märks tydligt på filmen (att jag behövde fem till tio minuter att omdirigera mig själv). Så en svag inledning blev bättre och helt okey.


Glad och nöjd åkte jag hem för att låta mannen ta över det tekniska. Visade sig att min Mac inte var kompatibel med USB stickans film. Att skicka filmen med mejl blev därför knöligare och svårare än vad jag trott. Tur att jag har en kreativ man. Vi slog ihop våra huvuden och lyckades till slut få iväg filmen.

En bra söndag, min sista semesterdag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar