torsdag 23 augusti 2018

Ofrivilliga käppar i hjulet


Pusslar med tider och scheman. Att ha ett arbete med oregelbundna tider (sägs vara rullande på fyra veckor men det stämmer aldrig) sätter en hel del käppar i hjulet för mig. Det är just nu svårt och mer eller mindre omöjligt att veta ifall jag kan tacka ja till andra uppdrag.

Ingen rolig sits.

Därför går jag på magkänslan och säger JA till sådant som känns viktigt och tänker att det löser sig på något vis. Tider går att byta (på jobbet) och jag har ju så schyssta kollegor.


Längtar dock efter struktur och fasta tider. Minns när jag arbetade i skolan, det supertydliga schemat. Så enkelt att veta när jag hade tid för familj, vänner och träning. Inget helgjobb och knappt någon kväll.

Nu arbetar jag främst när andra är lediga ...

Vill inte det längre. Vill kunna hänga med de jag gillar. Göra roliga grejer, chilla hemma och utmana/utveckla mig själv på annan plats än i butiken.

Om du som läser detta har ett litet extraknäck till mig, dagtid så hör av dig!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar