fredag 17 augusti 2018

Uppdrag: kick off för lärare


I våras blev jag tillfrågad ifall jag kunde tänka mig att hålla yogaklass för ett gäng lärare under deras höst kick off, svaret blev självklart JA. Så igår var det dags.

Morgonen startade med gemensam frukost. Jag blev presenterad. Gruppen kunde spana in mig och jag kunde småprata med dem.

Efter någon timme promenerade vi iväg till en allmänning en bit ifrån skolan. Solen sken och jag kånkade på en IKEApåse med de yogamattor vi har hemma, cirka fem stycken. Vi något tillfälle hade antalet 15 noterats men när gruppen spridde ut sina mattor framför mig så var de betydligt fler.


Hatha yoga basic och mindfulness meditation, stod på min planering. Efter lite inledande snack körde vi igång. Timmen förflöt snabbt och avslutades med lätt ansiktsmassage under shavasana.

Efteråt tackade gruppen mig och det kändes som mitt inhopp gett positiva vibbar. Många verkade glada, andra nöjda och min magkänsla hoppade upp och ned i ren iver och eufori.

Så tacksam över att bli tillfrågad. Så glad över att ha tackat ja. I like this!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar