tisdag 26 februari 2019

Jag skulle ju inte ... men så tryckte jag på knappen?!?


Emellanåt vet jag inte hur jag tänker? De gångerna då jag beslutat att hoppa över ett moment, hur inspirerande och roligt det än kan vara, för att tiden är knapp. Så plötsligt är jag mitt i uppgiften???

Det hände igår. På Hera Hub som jag tillhör (ett nätverk/ co-working space för kvinnliga företagare) startade denna vecka en global videoutmaning. Jag gillar denna typ av aktivitet, inte för att jag tänker igenom och planerar utan mest skjuter från höften och tänker att det är "good enough".


Denna vecka innebär en utbildning att blicka fram emot och tanken var att jag skulle vila i detta.
Hmn ... Vad var det som hände? Kanske var det inspirationen jag fick av en kollega som la upp en cool hisspitch, verkligen så där kreativt bra, som så tydligt är hennes signum. Genomtänkt och briljant.

Och så jag då? Kom hem sent efter den yinyogaklass jag hållit i, såg filmen och tänkte "vad sjutton, jag hakar på!". I morgonrock spelade jag snabbt in ett klipp och la upp. Precis när jag tryckt på publicera kom mannen uppför trappan, han hade hört ljud och ville kolla vad som hände? Huset hade varit helt tyst och de ljud han väntat sig borde kommit från introt till senaste/sista avsnittet av True Detective.


Så nu är jag med i den utmaning jag tänkte avstå ifrån ... Har lagt upp ett nytt klipp från min yogagunga och under dagen kommer nästa. Sen är det torsdag och fredag kvar, de dagar jag tänkte fokusera på något annat. Ja ja shit happens!

Oftast när jag får mina infall så brukar det bli bra efteråt, blir det säkert även denna gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar