torsdag 14 februari 2019

Oj, vad liten den är, nästan som om den krympt


Det tog lite mer än ett halvår men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller hur det nu var ... är?

Igår plockade vi med oss stege, hammare, skruvdragare, fästen och långa skruvar innan vi gick över till vårt poolhus/studio/gäststuga. Efter lite överläggning kom jag och mannen fram till vad som borde fungera bäst. Fick dock avbryta försök nummer 1 då tvärslån började spricka. Skruven var både för kraftig och för lång.

Hur skulle vi göra nu?

Vi funderade lite till och kom fram till en alternativ lösning, denna gång gick det betydligt bättre. Fästanordningarna kom på plats och därefter kunde jag montera upp min yogagunga!


Inser nu att den jag köpte för många månader sedan är betydligt mindre än de som vi använder på min kurs. Känns som att jag skulle ha en "barn variant".

Nåja, denna upptäckt innebär att jag kommer att ha svårt att göra vissa moment men å andra sidan så kan jag göra andra utan problem. Min gunga just nu är därför good enough. 

Längre fram kanske jag köper en ny?

Vilken lycka att den neongula kärleken är uppe och att jag kan experimentera och utforska aerialyoga i min alldeles egen studio. Äntligen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar