måndag 11 februari 2019

Varför välja mig?


En av mina uppgifter just nu är att fundera över vem/vilka som är mina yogaelever? Vem väljer mig? Vem vill yoga med just mig (när det finns så oerhört många och duktiga lärare)?

Vad erbjuder jag som är annorlunda? Vad får du inte?

För en dag sedan så trodde jag mig veta svaret men då hade jag inte grottat ner mig i frågeställningen, idag känner jag behov av att trassla upp nätet av trådar så att jag kan få en klarare bild.

Helt allvarligt så har jag en sämre dag idag, är trött, tvivlar på min förmåga och på min kapacitet. Vem är jag som yogalärare? Varken bättre eller sämre än någon annan, så VAD hos mig är unikt?

Än en gång poppar frågan upp: Varför skulle du eller någon annan välja mig?


Jag vet mina styrkor, har koll på min förbättringspotential och förstår vad som INTE passar mig. Vill vara ärlig och äkta, rakt igenom. Vill kunna ge de som väljer att yoga med mig något de mår bra av, om det är "egen tid", utmaning, ny kunskap och förståelse, en awesomeness timme med sig själv på mattan, känsla av balans och harmoni eller vad du som yogi behöver.

Just nu är tvivlet starkare än tron. Dumt! Att ifrågasätta min kompetens och kapacitet så här utan anledning är meningslöst. För tillfället finns det inte ens någon anledning, vilket gör allt ännu dummare.

Så därför lägger jag ner denna syssla. Dags att återigen klappa mig på axeln för allt bra som jag faktiskt levererar och minnas alla de som boostar mig efter en yogaklass. Idag är en ny fräsch dag med massor av möjligheter till spännande stunder och möten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar