onsdag 13 februari 2019

Pussytalk


Härom kvällen var jag med om något som inte inträffat tidigare, i alla fall inte i min roll som yogalärare. Klassen var liten och studion mindre så mattorna låg nära, både varandra och mig.

När vi tog oss upp från sittande och skulle börja flöda så var det som om oinbjudna delar av mig hade väldigt mycket att säga. Här snackar vi dålig timing.

Tänk dig bubbelplast som någon trycker på, det liksom smattrar. Min kropp kändes som vanligt MEN underlivet, den nedre regionen vaknade till liv och började låta? Typ pussytalk ...

Antagligen luft som ville ut. Inte fisar utan mer som såpbubblor utan såpa. När jag rörde mig smattrade jag???


Orkade inte ens tycka att situationen blev pinsam. Jag bad om ursäkt och de snälla yogisarna fortsatte som om de inte hört ljuden (av luft som tydligen ville ut ur min kropp).

Ingen lukt som efter fisar, bara ljud. Pussytalk ...

Ja ja, tänkte jag och undrade vad som hände? Efter ett par minuter så blev det tyst, typ slutpratat.

Beslöt att skriva en blogg om bubbelplastlätena från undertecknad. Åt bland annat grön ärtsoppa och råa grönsaker till lunch, kan eventuellt vara orsaken? Eller inte. Livet bjuder emellanåt på oväntade situationer, pinsamma eller inte, det är upp till dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar