lördag 23 februari 2019

Och så var det där med bokföringen ... eller?


Hemma hos oss händer det något nytt varje dag. Ena stunden är ett rum överfullt med kartonger från förrådet för att något dygn senare vara välstädat igen. Det sorteras, slängs och stuvas om. Möbler bärs omkring och prylar byter plats.

Just nu lever vi i ett stundtals stökigt men kreativt hem.

Jag skjuter upp / glömmer bort att planera nästa veckas klasser, vilket är mindre bra. Behöver tid att tänka igenom och memorera. Har en ide' i huvudet men mer än så är det inte, med andra ord "måste" jag få ihop två klasser idag.


Så har vi bokföringen, den som behöver göras om ...

Men det är ju söndag! Varmt och vackert vårväder har utlovats. Jag vill hänga med mannen och chilla. Fixa och greja lite, ta dagen som den kommer.

Känner jag mig själv rätt (vilket jag gör) så ordnar sig allt, hinner nog med både klasser, hemmet och vila. Om något ska väljas bort så får det bli bokföringen, den kan vänta en dag eller två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar