fredag 1 februari 2019

Hur går det med nyårslöftet?


Jag lovade mig själv att komma igång med min pulshöjande träning och de senaste dagarna har jag verkligen gjort slag i saken.

Fördelen med att vara tjänstledig och att ha "ledig" tid gör det enklare. Det finns en ökad flexibilitet som annars inte existerar. Mellan eget arbete med hemsida, mejlskrivande och vistikortsdesign  hittade jag till gymmet inte bara en utan två gånger på två dagar, det är bra!

Få svettas, bli trött och känna hjärtat pumpa. Uppleva lyckohormon studsa runt i kroppen. Underbart!


Kanske la jag in en för hög växel? Efter gårdagens lunchpass, gulaschsoppa och semla ville min kropp vila, det händer sällan. Hade känt mig segare och tyngre i kroppen (under träningen), antagligen på grund av två pass med endast en natts sömn emellan, samt min ordinarie yoga och meditation. Det var inte lika enkelt att kickstarta men å andra sidan inget problem att genomföra träningen. Tröttheten kom när jag landade hemma. Nå väl, jag ÄR igång och det är det viktigaste.


Att vila är lika viktigt som att röra på sig, så jag la mig faktiskt på sängen med en filt, satte på hörlurar och lyssnade på en pod. Vet inte om jag blev så mycket piggare men jag lyssnade inåt och gav mig själv det jag just då behövde.

Nästa vecka tror jag att det blir en vilodag mellan passen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar