fredag 9 oktober 2020

HUR kommer det att smaka?

Bananbröd är något jag funderat över och fascinerat studerat, då det dyker upp i filmer, sociala medier och lite överallt. Vad är det egentligen? Brödet som kanske är en kaka? Eller ett bröd?

Så snubblade jag över ett recept och kunde inte låta bli, påhejad av mannen. Han älskar när jag bakar (händer ytterst sällan) och har precis som jag funderat över den amerikanska traditionen med banana bread. 

Receptet är vegansk (säg inget till mannen!!!) och resultatet luktade ljuvligt. Rena råvaror av bästa slag. Ska bli spännande att testa. Brödet dukas fram på frukostbordet denna lördag morgon. 

När helgen kommer så får jag och mannen äntligen äta middag tillsammans, det gör att våra helgkvällar blir mer eller mindre heliga. Måndag till torsdag har jag kvällsklasser, ofta dubbla vilket innebär att jag lämnar hemmet senare på eftermiddagen och kommer hem lagom till kvällsfikat.

Vad som är tur i oturen (med covid-19) är att vi istället äter lunch ihop (oftast). Både jag och mannen arbetar en hel del hemifrån vilket innebär att frukost, lunch och fika är tider då vi sammanstrålar, pratar och "hänger". Så om jag tänker efter så jämnar det ut sig, tiderna har förskjutits men vi har faktiskt mer tid ihop nu än vi hade innan viruset anlände.

Den dagen livet blir mer "normalt" får jag fundera över mina arbetstider. Att arbeta varje kväll kan bli  trist om det påverkar min sociala tillvaro. Ett par kvällar/veckan är okey men inte alla.

För tillfället får allt vara som det är. Viruset ökar igen, den andra vågen verkar skölja över oss. Detta innebär att vi fortsätter leva som vi hittills gjort hela detta år, med eftertanke, omtanke och respekt. 

Ta hand om dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar