onsdag 21 oktober 2020

Ner i häxkitteln

Så är det konstaterat att vår stad för tillfället är den värsta smitthärden vad gäller covid 19. Här finns flest nyligen insjuknade ... ingen merit om du frågar mig. Vad som dock är positivt är att staden agerar direkt och uppmanar ALLA att följa de hårdare regler, direktiv och restriktioner som kommer "uppifrån".

Våg nummer två. Egentligen är det väl ingen skillnad från i våras, vi får helt enkelt backa, tänka till och tillsammans göra vårt bästa. Svårast för mig är att inte få kramas ...

För min del innerbär det mindre socialt umgänge och större avstånd när det behövs (läs: leva på det vis vi gjort i stort sätt hela detta år). Jag fortsätter att hålla klasser, vissa filmas och kan utföras hemma för den som har en dator, läsplatta eller mobil andra IRL på studio. Antalet yogisar minskas ordentligt och handsprit finns alltid tillgänglig. Ingen fysisk assistering eller beröring.

Hittills har studios och träningsanläggningar varit de ställen jag personligen känt mig mest trygg på (förutom hemma). Många väljer bort och de som kommer är friska. Byta om och duscha kan jag dessutom göra hemma.

Personligen tror jag på bra mat, sömn och rörelse, att det ger bättre motståndskraft mot virus. Självklart kan jag bli sjuk som alla andra men om jag använder mitt bondförnuft och följer de riktlinjer som ges så hoppas jag klara mig genom denna pandemi. 

Så heja alla oss som lever mitt i smittan!  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar