torsdag 22 oktober 2020

Like a rockstar

Varje torsdagsmorgon prick kl 07:00 loggar jag in, det är ett "måste". Om jag är ett par minuter sen (vilket jag varit de senaste två veckorna så är det kört. Är klockan 07:03) så är dörren stängd.

För mig har det varit en pärs att "komma ihåg" att jag måste boka (har ju alltid bara gått dit). För att göra det enklare för mig så är en påminnelse inlagd i min telefon (tack mannen för det tipset!). En annan grej är att veta om det är möjligt fem dagar innan? Men å andra sidan så går det ju att avboka. 

Undrar du vad jag syftar på? Min egen träning. Med de restriktioner och förhållningsregler som finns efter det att covid19 bet sig fast så behöver idag all gruppträning bokas och med få platser så blir det givetvis först till kvarn.

Tack och lov så är det inte helt kört om du hamnar på reservlistan, då finns chansen igen tio minuter innan passet kör igång. Jag har själv stått och stirrat på inloggningsmaskinerna tillsammans med andra träningssugna och hoppas på att just jag ska få möjlighet att svettas.

Jag har också varit tvungen att gå hem igen, det är spelreglerna. Har du ingen ordinarie plats så får du chansa samtidigt som du måste vara på plats senaste tio minuter innan annars blir du av med din dyrgrip.

Som vår kära ledare beskriver situationen: 

När allt detta är över så ska jag vårda minnet av just detta.Varje vecka känner jag mig som en rockstjärna när jag kommer. Folk står i kö för att få biljetter in i salen. Har aldrig känt mig så eftertraktad och populär som just nu. Tack!

Precis så är det, vi vill hänga med vår rockstjärna! Svettas, bli trötta och gå hem ännu gladare. Så jag fortsätter att logga in och hoppas att just jag får en av de åtråvärda biljetterna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar