lördag 8 maj 2021

Antiklimax

För många månader sedan beställde jag en ny aerial yoga gunga, en så kallad "sling", en med mer tyg. Anledningen är att jag har en variant av gunga hemma och en annan i de kurser jag håller, med andra ord är det svårt att praktisera och förbereda klasser annat än i studion.

En sambeställning drog ut på tiden och när den kom hamnade alla "prylar" i andra delen av staden och jag valde att låta min gunga stanna där till dess att någon kunde ta den till studion. En gullig kollega som hängt med mig under vårens kurs erbjöd sig att ta med min beställning, hon skulle undervisa där gungan fanns, och jag tackade självklart ja.

Så levererades min beställning och väl hemma öppnade jag plasten runt tyget. På produktbladet visas bilder på ett silktyg ... inte sling? Även instruktion för upphäng handlade enbart om silk???


What? Var hade det blivit fel? Har jag beställt fel eller varit otydlig och förmedlat en helt annan önskan än vad jag trott?

För att förklara så är skillnaden stor mellan silk och sling. Silk är när du har ett åtta meter långt tyg som hänger i två lösa repliknande ändar medan sling är en "gunga" fast med mer tyg än den vanliga aerial yoga basic.

Jag messade en vän och frågade, berättade min upptäckt och undrade vad hon tänker. Fick till svar att om tyget är tillräckligt brett så är det inga problem. Nu har samma vän lovat support, att knyta ihop samt förbereda gungan för säker användning. 

Förhoppningsvis har jag en slinggunga att njuta av eller så har jag lagt ut mycket pengar på något som undertecknad vare sig kan använda eller behöver.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar