måndag 17 maj 2021

Trött ...

Trodde att jag var tipp topp och full med energi igen men icke sa Nicke. Fattar inte varför? Försöker scanna av kroppen och förstå. Upptäcker en trötthet i sätesmuskulaturen och fästena ner mot benen.

Ja, jag går mycket, tar en lång promenad på ca 90 minuter varje morgon alternativt springer. Vet att jag borde köpa nya löparskor men har ännu inte tagit mig tid. Kanske är detta orsaken?

Eller är jag sänkt efter den fästing som bet sig fast på insida lår/ljumske? Tveksamt. Kanske har jag något skit i kroppen som enbart visar sig i form av trötthet? Inflammation?

Magkänslan pekar på ryggslutet, sätet och baksida lår, vilket verkar rimligt. Igår grävde jag därför fram en massagedyna ur förrådet och YES! så skönt. Hittade en triggerpunkt under höger skulderblad. Vände sen dynan uppochner och fokuserade på rumpa samt baksida ben. Om det är benen och höften så brukar yin positioner rensa upp, la till 30 minuter av den medicinen och hoppas att kroppen svarar. 

På fredag ska jag köra ner till Göteborg, då önskar jag energin tillbaka. Lovar därför att ösa kärlek över mig själv och försöka balansera vila och sömn med rörelse hela denna vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar