tisdag 25 maj 2021

Snabbt, smidigt och enkelt

Så äntligen satt nålen i vänster överarm och trefjärdedelar av vår familj kan bocka av dos nummer ett (vad gäller vaccin mot Covid_19) på checklistan!

Lite lustigt att åka tillsammans, stå i köer bredvid varandra och sen sitta isär men samtidigt tillsammans i väntrummet innan vi fick lämna anläggningen. Snabbt, smidigt och enkelt är de tre ord jag väljer när stunden sammanfattas.

Vi fick Pfizer. Kanske kommer armen att ömma? Kanske inte.

Vad jag inte visste var att alla behövde pausa 15 minuter. Sitta stilla på en plaststol och rulla tummarna. Antagligen för att personalen ska hinna observera ifall någon reagerar och behöver hjälp.

Väl i bilen togs munskydd  av. Jag skjutsade hem mannen så han kunde fortsätta arbeta och sen Lejonkungen till tåget, mot jobb. När de båda männen var där de önskade kunde jag fokusera på mig själv och mina arbetsuppgifter.

Känns så bra att vara halvvägs vad gäller vaccination samt att vi kommer att vara klara innan semestrar påbörjas. Hurra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar