fredag 14 maj 2021

En pinne i ögat

... är ingenting jag önskar dig, inte någon och självklart inte mig själv heller men ... Härom dagen när jag klippte våra klätterrosor så sprättade en liten, liten kvist, typ en centimeter, in i mitt vänsteröga. Det sved till och jag kunde inte blinka bort skräpet. Fick gå in till en spegel och avlägsna det torra som fastnat i mina undre ögonfransar. Ögat visade spår av rött men irritationen la sig då kvisten försvann.  

Tänker att jag hade tur, att det kunde blivit värre, så tack. 

Morgonen efter var ögat dock väldigt trött och ville helst inte öppna sig. Gissar att läkningsprocessen kommit igång på allvar och att ögonlockets skydd fungerat som ett värmande täcke.

Tvättade runt ögat och tog därefter en promenad i skogen med solbrillor. Långsamt vaknade blicken. Nu känns ögat okey igen. Tack!

Så vad du gör, håll koll på alla små grenar och kvistar. En pinne i ögat är inget du (eller jag) önskar dig.


PS. När/om du ändå väljer att vara försiktig så kolla även efter fästingar! Tog bort årets första och förhoppningsvis sista i duschen DS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar