lördag 29 maj 2021

Summerfeeling



Morsdag, sol och värme - kan livet bli så mycket bättre?  Nä, inte för mig, när trefjärdedelar av  familjen finns i min närhet och jag är ledig.



Mannen och jag steg upp när vi vaknade  (läs: när katterna väckte oss) och åt frukost, därefter fick jag gå och lägga mig igen för att "låtsas sova" så Lejonkungen och älsklingen kunde gratta mig på Morsdag.

Kändes som jag var tio år och fejkade sömn när duon trädde in i sovrummet med paket. Sången skippade de denna gång? Fick nya löparskor! Dessa ska förhoppningsvis invigas under dagen.



Poolen står överst på vår "att göra lista". Vattennivån är schysst, vilket innebär att vi kan vi "starta upp". Har dock stött på partull, antagligen har vi fått en luftficka i systemet, då pumpen inte svarar som vi önskar. Idag ska felsökningen fortsätta. Nästa steg är backspoling och sen chockklorering.. Om någon dag kan vi avgöra ifall allt vatten behöver bytas eller om vi fått ordning på kemin alldeles själva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar