måndag 3 maj 2021

Ibland kommer inte ens jag undan

Det stod städa kylskåp på min oskrivna to-do-lista?! Var kom den arbetsuppgiften ifrån? Det är tråkigt och motståndet är enormt. Vill inte! 

Står hellre på huvudet, det är mycket roligare.



Alltså en eftermiddag innan det är dags att åka iväg för att undervisa, VEM har kommit på denna obotligt dumma idé? Just ja, det var jag själv, för emellanåt måste även riktigt tråkiga saker göras, tyvärr. 

Så det var bara att bita ihop och nu är allt klart. Har rensat, skurat och torkat. Nu klappar jag mig själv på axeln och säger: BRA jobbat!


Städjobb glömmer jag gärna bort, förtränger, sådant som inte syns. Typ städa skåp, besticklådor och torka på de ställen där ingen ser. Hittills har klagomål inte uttryckts och undertecknad mår bra, slipper onödig stress.

Däremot måste jag sparka mig själv i baken med jämna mellanrum och påpeka vad som vore bra att göra. Det tar vi en regnig dag, svarar jag glatt och glömmer bort. Någon lysande husmor har jag aldrig varit och kommer troligtvis heller aldrig att bli. Tur att jag lever med mannen som dammsuger utan att blinka.

Idag bockas den tråkiga uppgiften av. Kylskåpet doftar rent och fräscht. Jag utmanade min lathet och vann, nu känner jag mig nöjd.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar