måndag 31 maj 2021

Partiklar i luften

Första juni och sommaren inleds enligt "kalendern" samtidigt som jag inte kan blunda för att pollen påverkar mig. Antagligen det blommande gräset .eller något annat? Tröttheten som låg som ett tungt täcke är borta (underbart!) men ögonen kliar näsan och rinner. 

Såg ett inlägg med en bild på hur mycket som rör sig i luften, massor av partiklar. Det är inte konstigt att jag som egentligen inte är allergisk faktiskt reagerar. De långa promenaderna i skogen gör dessutom inte saken bättre.


Men så länge jag mår förhållandevis okey så fortsätter mina vistelser i naturen eftersom de ger både energi och glädje. Hemma finns ögonskölj och för den delen även droppar om kliandet hänger kvar och blir för besvärligt. 

Viktigast är att tvätta händerna och låta bli att ta runt ögonen, något vi (alla) fick lära oss då pandemin startade (för att undvika smittspridning) och den åtgärden räcker långt ... för mig.

Håll i och håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar