fredag 20 augusti 2021

Dubbelbottnad känsla

Solen är tillbaka! Tänk vad den gör skillnad, hur allt känns så mycket enklare och roligare när himlen är blå och solstrålarna smeker huden. Inte för att det är lika varmt som innan regnet men jag strålar ikapp med solen i alla fall :)

Dessutom är det helg!!! Visst, undertecknad arbetar både idag och sen även i morgon förmiddag men det gör inget, tid för familj, katter, trädgård och natur finns också. 

Vår Lejonkung planerar att flytta hemifrån ... igen. Denna gång tänker han hålla sig i Sverige och till och med i samma stad men det känns ändå dubbelt ... för mig.

Fattar att han vill styra sin egen tid, få ha sina rutiner och allt det där. Ingen mamma eller pappa som knackar på dörren och frågar saker (haha). Har du en gång bott hemifrån så känns det jobbigt att glida in i gamla hjulspår. Jag vet, minns hur det var för mig.

Trots det så finns det en underliggande  sorg, den att inte träffas dagligen om än för ett kort möte. Att han kommer att glida bort och att vi kanske inte kommer att träffas mer än vi gjorde när han bodde på Västkusten? Kanske blir det så, kanske inte?

Lejonkungen har fått tag i nytt boende och har meddelat att han flyttar om drygt en vecka. Innan dess ska hans "roomiesar" från London hälsa på, bo i vårt poolhus men då lär vi knappt se trion och helgen efter drar Lejonkungen till sydligaste Sverige för att besöka kompisar, så i princip har han redan dragit.

Allt är som det ska och bör vara. Jag vet att han blir ännu gladare och i slutänden så gör det mig lyckligare. Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar