fredag 6 augusti 2021

Stunder då utsidan är att föredra framför insidan



"Ska man vara fin får man lida pin", ett gammalt ordspråk, vad är det egentligen för skitsnack? Det går att vara fin utan att må dåligt, jag lovar, för vad eller vem bestämmer egentligen vad som är just fint?

Däremot önskar ingen att det "fina" på utsidan ska prova på att smita in genom bakdörren ...


Just detta hände mig härom dagen, mina fransar (vilka inte är mina egna) gick bananas. En L-formad frans släppte och istället för att hamna på kinden eller trilla ned på golvet så blinkades den in i ögat.

Aj!!!

Hur jag är försökte så fick jag inte tag i den. Att blinka hjälpte inte och att försöka nå fransen var mer eller mindre omöjligt. Ju mer jag försökte desto torrare kändes ögat. Fanns enbart en sak att göra, låtsas som att det aldrig hänt.


Jag var på jobbet och kunde inte gå undan. Hade en halvtimme kvar av min arbetsdag. 
Det mesta går om det inte finns alternativ. Jag blinkade med jämna mellanrum för att låta tårvätskan ha en chans att göra skillnad. Fransen hade krupit långt in och syntes enbart lite. Det var först när jag kom hem som jag lyckades lura ut den.

Kan konstatera att ögonfransar gör sig bättre (längst ut) på ögonlocket än under.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar