onsdag 4 augusti 2021

Fungerade som en levande sköld

A room with a view

Ett av de minnesvärda ögonblicken under vår vistelse på Västkusten var hemma hos "I"s föräldrar. De bor idylliskt vid havet och från fåtöljen där jag satt under vårt inledande fika blickade jag ut över karga klippor och grönska. Om du känner mig väl så vet du att detta alltid varit min dröm, att bo vid havet! 

När vi var mätta och belåtna beslöt vi att ta en promenad för att bada. Vandrade genom grönskan där kor betade och hästar gick lösa. För mig blev det magiskt, att få vara nära dessa nyfikna och vackra djur, finns ingen rädsla, enbart en ödmjuk respekt vilken verkar bära.

Kossorna ville säga hej och kom nära. Coolt, tyckte jag men dock inte alla så för att skydda I föreslog jag att hon gick precis bakom så att undertecknad fungerade som en levande sköld. Fick sätta en hand i pannan på närmaste ko så att den backade då den blockerade vägen mitt på en liten spång. Kossan fattade (om än lite motvilligt) och lämnade plats.

På väg hem/tillbaka

Hästarna, vilka var tre ston med lika många föl ville också kolla in oss och kom så nära att vi fick smeka deras mule. Så beslöt de att hänga på och gled in i ledet. Kändes som om vi var herdar med uppgift att förflytta flocken från en plats till en annan, några av oss gick i täten och andra sist. Även om dessa hästar är tama och vana vid människor så infann sig känslan att vi var ute i det vilda och blev accepterade av de som "hängde där".

Äventyret slutade inte utan nu hoppades det på och över stenar samt klättrades upp och ner för klippor till dess att vi tagit oss till ett av Astronauten och "I"s favoritbadplatser. Som jag längtat och sååå jag njöt av att få bada från dessa klippor! Ren och skär lycka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar