torsdag 26 augusti 2021

Gäst i eget hus

Flash back till igår förmiddag:

Musiken dunkar på övervåningen och de medryckande tonerna tar sig ner till mig där jag sitter i vår vita soffa. Mot ryggen och framför allt skulderbladen känner jag massagedynans knådande och mina ögon är slutna. Rytmiken existerar lika mycket i rörelserna över min rygg som den gör på övervåningen. 

Jag har fått ledigt!


Lejonkungens polare huserar i köket och lagar lunch till oss alla. För en stund sedan var vi i affären och handlade och nu njuter jag av välgörande egentid, det är magiskt, dels för att jag behöver massagen och att få den paus som givits till mig och dels för att undertecknad inte är van med att bli ompysslad och serverad.


Steg upp halv sex, serverade katterna mat och åkte därefter in till stan för att undervisa en tidig morgonklass. Plockade senare upp våra gäster och skjutsade dem till affären  och nu sitter jag alltså här och "bara är". Bästa, bästa!

Vi fick inte till en middagstid då jag jobbar alla kvällar denna vecka men en lunch går precis lika bra. God tillagad mat innan min promenad in till stan (i eller utan regn?). En halvdags arbete och därefter snabbt iväg till en kvällsklass. Denna dag är verkligen extralång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar