tisdag 3 augusti 2021

Se upp för korken!

Efter en roadtrip med mannen vilken bjudit på flaskkorkar som tryckt på någon form av självutlösare, nyfikna kossor och hästar samt massor av mys så är det skönt att landa hemma. Intensiva dagar känns i kroppen och det var med ett leende som jag somnade igår.

Jag har yogat i hotellkorridoren och vi har skrattat åt gps:ens uttal och intonation, hängt med Astronauten och hans I samt badat i havet från klippor. Utflykter har varvats med brädspel, promenader och mat.

Jag har flera berättelser och historier på lager men den om korken kan få tecknas ner här. Min hemmagjorda fläderblomssaft hade fyllts på två flaskor som tagits med i present. Den ena skulle sonen få och under tiden jag duschade så hörde mannen ett poff på hotellrummet och såg hur korken sköts iväg och damp ner på skrivbordet en bit bort. Jag åtgärdade vilket innebar att jag tryckte tillbaka korken innan vi begav oss till Astronauten och I. På väg från bilen till deras hus skjuts korken iväg igen. Poff! Överlämnade flaska och kork (separerade) och beskrev vad som hänt, var på de löste "problemet" på ett innovativt sätt.

Kanske bjuder jag på andra händelser från vår roadtrip, kanske inte?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar