lördag 28 augusti 2021

Tillbaka till den "gamla" verkligheten?

För första gången sedan pandemin drabbade oss har jag (dubbelvaccinerad sedan länge) tillbringat lördagen i vår huvudstad. På schemat stod det date med en vän till familjen. Klädde glatt upp mig i annat än de jeans alternativt yogatights som undertecknad oftast bär och gav mig iväg.

Tog ett tidigare tåg så att det skulle finnas gott om tid för både fönstershopping samt boutiquebesök. Mötesplatsen var NKs huvudentré.

Något som både förvånade och överraskade var det glas cava jag bjöds på inne på Nordiska kompaniet!? Kändes lyxigt, otippat och gott att bli serverad alkohol mitt på dagen bland cool heminredning. Bara så där ... vilket jag inte alls är van.

Fortsatte därefter till Wedholms fisk med min vän där vi åt en alltigenom utsökt måltid och hann prata i flera timmar innan det blev dags att promenera tillbaka till tåget.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar