måndag 16 augusti 2021

"Still out of order"

Så är vardagen tillbaka och med den en föraning av höst, nästan som om sommaren tagit farväl och gett sig av. Temperaturen har sjunkit ordentligt, vinden har tilltagit och varje dag så har åtminstone ett antal regndroppar fallit.

Känns annorlunda. Är sommaren över på riktigt?

Höstterminen startar upp, aktiviteter rullar igång och på ett sätt så är mycket "vanligare" än det varit på länge, exempelvis så börjar de allra flesta av mina klasser denna vecka. Själv är jag ambivalent, min kropp är inte redo även om mitt huvud är det. Skadan eller vad det är som sitter runt höger axel och strålar ut genom armen stör min praktik. Rörligheten är mer begränsad och det hämmar mig.


Hur detta kommer att påverka mitt arbete är svårt att säga? Jag kunde undervisa i våras och kanske kommer det att gå lika bra nu men samtidigt inser jag att det kan vara dags att söka hjälp. 

Hade en bokad tid förra veckan men på grund av olyckliga omständigheter så ställdes den in, tyvärr för mig. Får fortsätta att lyssna inåt och endast gå dit kroppen tillåter, precis som vi alla alltid bör men som känns extra viktigt nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar