torsdag 5 augusti 2021

Livet är bäst enkelt, utan krångligheter



Egentligen behövs inte mycket för möjligheten att njuta. Ofta är de bästa stunderna de som inte kostar någonting, de som är gratis och ger en varm känsla av livskvalité Igår hade jag en sådan dag.

Upp, servera katterna och sen egen frukost, paus, yogapraktik på altanen med avslutande bad. Allt som en vanlig skön sommarmorgon kan bjuda på (stiger upp tidigt eftersom jag älskar att ha mycket tid, stress är "no no"). Valde därefter bort både bil, buss och cykel, istället promenerade jag in till stan. 65 minuters egentid, i rörelse.

Att gå uppe på åsen, i skogen är harmoniskt och senare nere vid ån med solen smekande och vinden i håret ytterst batteriladdande. Promenera är rogivande och väl investerade minuter i mig själv. Boostande.


Nästa lyx inträffade när min arbetsdag tog slut, jag blev hämtad av mannen och skjutsad till den studio där jag skulle undervisa i yin. 

Tredje bonusen var att mannen parkerade och lämnade kvar vår lilla elbil på parkeringen så att jag snabbt skulle kunna ta mig hem efter klassen. Själv plockade han fram (ur bagageluckan) och tog speedy (Lejonkungens elscooter). 

Jag behöver inte mer än detta! (Lägg till familj, mysiga kollegor, vänner samt ett antal glädjande mess).

Livet är bäst enkelt, utan krångligheter. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar