onsdag 11 augusti 2021

I ett rött hus på landet


För ett antal år sedan, troligtvis rätt många (med tanke på att våra kids är tjugofem och tjugosju) så lekte jag och sönerna med vår kreativitet. Kanske var de nio och sju (vid just detta tillfälle)? Yngre? Knappast äldre ... eller?

Vi pysslade rätt ofta, byggde grejer från egna ritningar, målade, tecknade, gjorde egna adventskalender, pussel och massor av spel. När jag städade bland gamla papper hittade jag en skiss till ett gemensamt kortspel, denna variant bygger på de första böckerna om Harry Potter.
Allt planerades gemensamt och sen delades arbetet upp mellan oss. Oerhört roligt! Här är min skiss:


Andra gånger kan det handlat om Star Wars, Sagan om ringen, Halloween eller egna påhittade miljöer/världar. Vårt sätt att uppleva och befinna oss mitt i magin.

Massor av sagor skrevs med egen illustrerade bilder, idag är dessa en skatt och ska sparas till grabbarna får egna knoddar.

Hur som helst är det häftigt att snubbla över gamla alster, även om de slutade som skrivbordsprodukt och totalt glömts bort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar