torsdag 21 oktober 2021

Fröet som grodde

                                     


Tänkte att du kan få ta del av hur det kan vara när min hjärna arbetar kreativt.
För några år sedan tyckte jag att det var dags för en ny utmaning.

En bunt filt, garn och några fjärilar ...
det borde kunna bli en hatt.


Dags att tänka utanför boxen. Hur skulle jag hitta formen?
Jag ägde ingen hattstock.
Så jag gjorde som jag brukar, improviserade.
Med en stadig hatt under hittade jag formen
sen klippte jag och nålade ihop bitarna,
det var lite som att skulptera. 
Fram växte kullen på hatten.


 Därefter blev det dags att fixera, torka och sen klippa till brättet.
Ingen magisk virknål att ta hjälp av istället fik jag använda andra nålar och tråd.


När brättet väl satt på plats så kunde jag fokusera på dekorationsdetaljerna.
Garn, virknål och inköpta fjärilar.


Fram synålen igen och färdigställa.
Så hokus pokus blev det en hatt av platt filt!


Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar