måndag 11 oktober 2021

Höstbad

Så äntligen fick jag för första gången i år bada i nedfallna löv och göra änglar liggandes på rygg på tomten. Det var dags för krattning (min uppgift) samt lövblåsning/uppsug (mannens ansvar) när jag bad om att få inleda arbetet med ett lekfullt bad.

Mannen himlade med ögonen och plockade fram sin telefon för att fota.

Som jag längtat och fått vänta eftersom allt på marken varit fuktigt och blött på grund av regn men så i söndags var förutsättningarna bättre. Yes, yes, yes!!!



Känslan att få falla baklänges, raklång och måla änglar, inte med snö utan med löv var precis lika härlig som alla andra gånger jag lekt på detta vis. Blir som ett litet barn på nytt och bara ÄR.

Mannen funderade högt över min vita fleeceshoddie? 

Tja om den blev smutsig så var det väl inte värre än att jag fick slänga in den i tvättmaskinen ... hade dock tur och slapp. När jag badat färdigt krattades och blåstes det för fulla muggar. Gräset blev grönt och vi kände oss nöjda.

När vi senare tittade ut genom fönstret hade nya löv fallit. Vi är inte tillbaka på ruta ett ännu men kommer snart att vara, för lövkrattning är som fallfruktsplock, det håller på till dess att alla löv singlat ner och träden står kala och nakna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar