söndag 31 oktober 2021

En win win situation

När du läser detta (om det är morgon eller kanske förmiddag) så är jag på väg eller redan igång, för dagen till ära ska det inventeras ... i butiken. För mig och min chef betyder det upp i ottan så vi hinner färdigställa innan de första kunderna kommer.

Så med frukosten i väskan tog jag bussen in till stan (läs: har inga fungerande cykellysen så det transportsättet gick bort och promenera nej tack, då hade jag fått stiga upp ytterligare 45 minuter tidigare). Macka och smoothie kunde tack och lov avnjutas innan vi sparkade igång.

Papper och penna, så arbetar vi. Manuellt i par och när butiken öppnas så ansvarar jag över kunderna under tiden som chefen knappar in alla siffror på datorn. Vi kan säga att jag arbetar till hon är klar och då får jag gå hem.

Nu inleds en intensivare period när jag ska arbeta mer (typ dagligen må-fr) i butiken samtidigt som undertecknad ska rodda alla yogaklasser som ingår i min vanliga veckoplanering. Varför då? Tja ... chefen åker på semester och jag arbetar gärna extra. En win win situation för oss båda.

Önskar dig en bra dag och start på november!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar