lördag 9 oktober 2021

När leken känns som det enda rätta

Emellanåt dyker det upp bilder på sociala medier som är påminnelser från en tid som varit. Ofta tycker jag att det är spännande att se vad jag skrev just då, den dagen och om det på riktigt känns som en annan tid.

För någon dag sedan ploppade foton från 2014, det år då Desigualbutiken stängdes och lades ner i vår stad. Jag hade arbetat där i ett par år, först extra på timmar, sen halvtid och slutligen full tid som visual merchandiser/vice butikschef. Jag älskade det kreativa arbetet, att få styla, hänga om och att få träffa så många olika kunder, hade dessutom lyxen att uppskatta alla mina kollegor.

När vi fick det tunga beskedet att butiken skulle läggas ner trots att vi lyckats vända alla siffror så valde vi att göra ALLT vi kunde för att ha en så rolig sista tid som möjligt och tro det eller inte men vi fick okey från både ägare och högre chefer.

Vissa veckor fylldes av teman och vi klädde ut oss (i butikens kläder eventuellt med accessoar hemifrån, som extrem lång lösfläta för att kunna vara prinsessan Ranunkel eller röd clownnäsa). Vi förvandlades oss till Disneyfigurer, cirkusartister, barn ur Astrid Lindgren sagor, superhjältar och annat som jag just nu inte minns. Arbetsdagarna blev lekfulla, skratt fyllde butiken och kunderna fick något att prata om.

Väljer att dela en del av de bilder som kommit upp i mitt flöde och ler. Jösses så roligt vi hade!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar