lördag 30 oktober 2021

"Kreativitet är när intelligensen har roligt"

Så efter många om och men blev den klar, årets pumpa. Inte läskig och inte otäck utan en snäll variant.

Funderade länge på vad jag ville förmedla och kände att de riktigt grymma och elaka varianterna blev fel, de har fått och tagit mycket plats (under tidigare år). Kattema hade jag ifjol så det gick också bort. Hur skulle 2021s pumpa designas?

Fick en idé, gjorde en mall, skrev ut och upptäckte att den var för stor för pumpan ...

Tro nu inte att jag gjorde som mannen föreslog, att förminska mallen (på datorn) och skriva ut ny. Nä, undertecknade orkade inte det, istället letade jag reda på papper och penna och förminskade genom att rita av. Smart? Kanske eller inte? Tog längre tid än om jag skulle fixat via datorn men litar du mer på "hantverket" så fattar du.

I år skar jag inte igenom helt, det karvades istället på ytan. Använder alltid en fruktkniv när det är Halloween men behövde i år något mer som komplement. Kollade i lådorna och upptäckte vår konservöppnare. Vem hade kunnat ana att den var det verktyg som fungerade bäst!?

Skapade reliefmönster, vilket blev snyggt men när jag väl skulle tända ljuset inuti så insåg undertecknad att syret enbart räckte i några sekunder ...

Ja, ja, tänkte inte på den detaljen. Designern är nöjd och det är huvudsaken (haha)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar