måndag 6 februari 2023

Äntligen solglasögon på näsan ... men kanske ändå inte helt "normalt"?

                                    

Här sitter jag med solbriller på inomhus och skriver blogg! Antagligen ser det inte klokt ut men solen skiner rakt in genom fönstret och bländar mig.

Är det över huvudtaget möjligt, kanske du frågar dig? Tja ... inget att rekommendera, lite mörkt bakom de mörka glasen när jag ska se vad jag skriver på tangentbordet men nöden har ingen lag. Borde kanske hämta en hatt istället? Jag har ju några stycken eller så kan jag låna en keps av mannen.


Ute är det underbart vårvinterväder and I love it! En långpromenad längs ån (då satt solbrillorna fint på näsan) och en stor kopp te efteråt så mår jag som en prinsessa.

Husfriden brer ut sig. 

Våra fyrfota vänner har vaknat, de är hungriga och visar det genom att cirkla runt mig. Buffar på varandra och bugar i neråttittande hunden när de ser att jag tittar upp. Ingen hoppar upp på bordet eller stryker sig mot mina ben, mitt tangentbord får vara i fred men deras tysta vädjan har samma effekt på mig som tidigare katters mer "påträngande".


Så dyker mannen upp och pekar förvånat på mina solbrillor. Han undrar varför? "Solen bländar", svarar jag och ler: Han ser oförstående ut och skakar på huvudet. "Det går att dra ned rullgardinen", säger han. "Tänkte inte på det ... ", säger jag och flinar. Han är smart min man!

Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar