onsdag 8 februari 2023

Hur stor är sannolikheten?


För ett par veckor sedan dök utslag upp på min hy under höger nyckelben, från ingenstans kom de och helt utan förvarning. Kontaktexem? Jag har torr hud men annars aldrig problem, skinnet är lika snällt och tålmodigt som resten av min kropp.

Fattade ingenting och testade olika salvor innan mannen gav mig en fet hudkräm. Huden lugnade sig. Under tiden som kliandet störde min vardag så frågade jag runt och fick tips om en produkt som ska vara bra. Hittade den på nätet, beställde och betalade. 



Så kom mejl och mess:

Hej Li Gisela

Din beställning finns att hämta i instabox i Hindås ...

What???



Ett annat namn, en annan ort. Mejlade företaget (under helgen) och meddelade att de måste ha skickat till fel person. Uppgav ordernummer, namn, adress och personnummer. Fick svar under måndagen. Av någon outgrundlig anledning så hade någon av mina fyra sista siffror i personnumret hamnat på fel plats OCH tydligen så finns det en Li Gisela som bor i Hindås som har dessa siffror ...

Hur stor är denna sannolikhet?

Beställningen drogs tillbaka och pengarna har landat på mitt konto igen men om undertecknad gör om beställningen är i skrivande stund oklart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar