måndag 20 februari 2023

Minnet hann ikapp och då var ...



En bok. (Ja, egentligen väntar jag på flera förbeställda från den kommande rean men dagens blogg kommer att handla om den först nämnda).

En vän har skrivit och självklart önskar undertecknad att få den signerad. Inga problem. Dock missade vi detaljen att prata om boken när vi under söndagen träffades över en fika (fanns så mycket annat att ventilera). Det var först när vi gick mot flygbussen som minnet hann ikapp och då var boken på väg åt ett annat håll ...



Men allt går att lösa och det fina var att själva boken fortfarande befann sig i min stad trots att författaren lämnade. Så med hjälp av digital teknik och vänliga själar så kunde jag lokalisera var samt hur överlämnandet skulle ske.

I ymnigt snöfall gav vi oss ut (jag och mannen) för att fiska upp boken ur en brevlåda, i ett av stadens centrala bostadsområden. Enklare när man är två då parkering kan vara svårt på vissa ställen.

Nu har jag satt mig ner i vårt "bibliotek, i min fåtölj, öppnat boken och "landat" för att kunna ge mig hän åt innehållet i min väns skapelse.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar