onsdag 22 februari 2023

Care package



Lejonkungen har skickat ett meddelande i vår familje chatt att han önskar att få ett care package skickat till London. Varken mannen eller jag förstod riktigt vad han menade? Var det en första hjälpen kudde/låda? Om så var fallet så tyckte mannen att det vore smartare om sonen köpte detta på plats (och vi swischade).

What? fick vi tillbaka. Då undrade jag om det handlade om en första förbands låda? Annat namn för samma prylar.

Nej, vill inte ha sånt ... vill ha godis och annat kul



Minns när mamma skickade paket till mig när jag flyttade hemifrån. En gång fick jag bland annat en mjuk kaka och annat gott. Kändes som julafton när posten levererade. Ljuvligt att öppna och gott att mumsa på! Fick nog enbart ett "matpaket" skickat men desto fler med mig (hem) när jag var på besök. Mamma berättade att mormor gjort samma sak för henne när hon flyttat för att gå gymnasiet på annan ort.



Mannen handlade godis och "annat kul" till Lejonkungen. Paketerade det och postade under gårdagen. 157 kr!!! Snacka om dyrt "lördagsgodis". Varje bit han stoppar i munnen kommer att vara exklusiv.  

Ja, ja det är han värd men det är ytterst tveksamt om de blir så många fler postförsändelser av detta slag. Vi får se 😜




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar