torsdag 9 februari 2023

Ut på tur - aldrig sur



Jaha, så blev det dags igen ... för ett nytillskott.

I förrgår gjorde jag och mannen en roadtrip till en annan stad för att kolla in en bil (om du känner mig så vet du att detta inte tillhör mina favoritsysselsättningar, det vill säga eventuella bilinköp). Åka på vardagsäventyr med mannen är däremot alltid trevligt.

Mötte en ärlig och schysst försäljare som gjorde vad han kunde för att vi skulle bli nöjda. För att spara tid åt oss bad han en kollega hämta sommardäcken på deras däckhotell samt fixa full tank. Som du säkert förstår så innebar detta att vi åkte hem i varsin bil. Nej, vi ska inte äga två bilar, den gamla kommer att säljas men just nu står båda på vår uppfart, allt blev liksom tvärtom denna gång (för att tillfälle uppstod).



Hemresan i mörker var dock inte njutbar, det bländande ljuset från mötande trafik irriterade och helt ärligt så visste jag knappt var eller hur jag skulle titta för att påverkas så lite som möjligt. Kanske är det bristen på rutin som stör? Det är sällan undertecknad kör längre sträckor i mörker. Vår bil används inte som de gamla en gång gjorde. Jag är ovan. Kanske är det mina ögon? Min ålder eller en kombination?

Hur som så är vi ägare till en ny bil och det känns riktigt bra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar