tisdag 28 februari 2023

Med flera bollar i luften

                                   


Vissa dagar krävs högre simultankapacitet , i alla fall mitt under ett vinter VM när Sveriges damer åker skidor och har guld eller medaljchans.

Främst handlar det om tider då egen planering står på schemat samtidigt som både radio och teve sänder spännande dueller, det är nästan så att jag längtar efter vardag eller gör jag verkligen det? Nä.

Älskar spänningen!



Tänker att jag delvis kan köra på rutin, improvisera eller skjuta från höften så länge jag har en bas att utgå ifrån (när det gäller planering). Känner mig trygg med den erfarenhet jag samlat, den får leda genom VM-yran. Möjligheten att planera annan tid på dygnet finns ju alltid men inte att flytta Teamsmöten eller inbokade arbetspass är svårare. 

Igår hade jag dock tur och körde multitasking. Damernas 10 km i längd gick av stapeln mitt i gräddningen av veckans hembakta bröd samt ett stort Teamsmöte. Jag satte på teven, loggade in på datorn och pluggade in hörlurar. Det fina för mig var att själva mötet inte var obligatoriskt och att undertecknad klarade sig med att lyssna (samt emellanåt ge tummen upp). 

Brödet lyftes ut och med ett öra fritt så snappades ljudet upp från VM-utsändningen. Eftersom 10 km går relativt fort så behövde jag enbart multitaska i 25 minuter. Kunde se svenska medaljer glida in i mål och stängde därefter av för att fullt ut närvara på mötet. Inga problem. Kändes finfint.

Hur fungerar arbete slash skid VM för dig? (Om du har möjlighet och vilja att hänga med)



Hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar