torsdag 23 februari 2023

Gåvan: en matavfallspåse i papp ...



Igår var det tidig uppstigning, i ottan och eftersom det snöat och fortfarande singlade ner från himlen så behövde jag lämna hemmets värme tidigare. Om eller när vi går genom ytterdörren under vintertid så ingår sopning av bro samt skottning av plattor (helst hela uppfarten om tid finns). Så gör vi och det fungerar hemma hos oss (även om jag emellanåt suckar djupt men tyst när undertecknad för tredje gången städar bort snön).

Väl på jobbet glider en kollega in med två matavfallspåsar i papp. Han meddelar att det är presenter. Jag får den ena och öppnar, det ligger två frallor som mest liknar mindre surdegs ciabattabröd. Ser väldigt goda ut. Nybakade! Karln´ vaknar tidigt (typ 04:00) och bakar bröd!!! 



Vilken lyx att få njuta av färskt bröd var och varannan morgon och vilken lyx för mig och min andra kollega att få mumsig gåva. Detta la ribban för dagen och var jag inte glad innan så blev humöret inte sämre.

Kan meddela att brödet var så utsökt som det såg ut (mannen fick den ena biten). Mums fillibabba.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar