tisdag 21 februari 2023

I semlornas kölvatten





Så här dagen efter vår svenska fettisdag kan jag undra hur många ton semlor vi åt just igår? För om vi ser till hela Sveriges befolkning så är jag övertygad om att vikten av den traditionella gräddbullen motsvarar ton.

Svar JA, jag smaskade också i mig en nybakad konditoriskapelse som mannen bjöd på. Njöt fullt ut och fick grädde på nästippen.



För ett par år sedan skrev jag en saga/ett manus till en barnbok som heter just "Semlan". Tänker inte lägga upp den i bloggen eftersom jag planerat att någon gång försöka publicera den. Bara det att temat är smalt. Vem vill läsa om semlor de andra 364 dagarna på ett år? 

En anledning till att jag inte gick vidare med historien var tanken och idén att skriva flera korta sagor om andra svenska traditioner för att därefter ge ut alla berättelserna i en bok.

Som du förstår så har jag inte kommit ett enda steg närmare den drömmen ... men ... kanske en dag?!?



Puss & kram!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar